loading...

ایرانگردی و ایرانشناسی طبیعت گردی، مطالب خواندنی و ...... برگزار کننده تورهای ملی دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

نقش ورزش,پیاده روی و سلامت,كم‌خوابي,كم كردن وزن,ضعف‌هاي عضلاني,کمردرد و پا درد,توان‌بخشي,نداشتن اشتها,اضطراب يا هيجانات روحي,افسردگي‌,علایم بیماری های روده ای,کاهش عوارض چاقی,کنترل فشار خون,کنترل اختلالات چربی خون,پوکی استخوان,بیماری های مفصلی,تقویت سیستم ایمنی بدن,تقویت وضعیت تنفس,پیش گیری و درمان اعتیاد,

عضویت در انجمن دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
بعصی از مشکلات پدید آمده برای یخچال فریزر جنرال الکتریک 4 219 shabgard
ثبت برند و نشان تجاری 0 8 kiasabt
بهترین کشورهای تور اروپا را بشناسیم (بخش دوم) 0 13 zahrabb
آشنایی با بهترین شهرها و دانشگاه‌های اسپانیا برای تحصیل (بخش دوم) 0 13 zahrabb
آشنایی با برترین هتل‎های شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی 0 13 zahrabb
آشنایی با خیابان پائولیستا در سائوپائولو در برزیل 0 13 zahrabb
جاذبه‌های برتر استرالیا (بخش سوم) 0 12 zahrabb
آشنایی با آب و هوای مالدیو در طول دوازده ماه سال 0 13 zahrabb
معرفی انواع تفریحات آبی در تور بالی بدون نیاز به مهارت شنا 0 13 zahrabb
آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ مردمان چین 0 13 zahrabb
آشنایی با انجمن رمی در رم ایتالیا 0 14 zahrabb
آشنایی با قلعه ایف در مارسی فرانسه 0 13 zahrabb
آشنایی با قلعه ایف در مارسی فرانسه 0 13 zahrabb
تعریف الکتروموتور ضد انفجار 0 28 techno
درب اتاقی مدرن 0 32 sara_zand
ارزش كربوهیدرات ها در تغذیه ورزشكاران 1 556 nasimpanahi787
باغ کیاهشناسی مشهد 0 29 lili
کسب درصد بالا در زیست شناسی کنکور 0 36 orbital
انواع ویزای کانادا 0 36 zahrabb
مقایسه کامل آمریکا و کانادا (بخش دوم) 0 45 zahrabb
مقایسه کامل آمریکا و کانادا (بخش دوم) 0 39 zahrabb
راهکارهایی برای هماهنگ کردن سیستم بدن با شرایط پرواز ( بخش اول) 0 40 zahrabb
چگونه برای یک پرواز طولانی خود را آماده کنیم؟ (بخش دوم) 0 43 zahrabb
چگونه برای یک پرواز طولانی خود را آماده کنیم؟ (بخش اول) 0 43 zahrabb
دانستنی‌های جالب درباره هواپیماربایی (بخش اول) 0 42 zahrabb
دانستنی‌های جالب درباره هواپیماربایی (بخش اول) 0 43 zahrabb
درب ضد آب 0 55 sara_zand
بالاخره کافئین برای ورزشکاران مفید است یا مضر؟ 1 796 parisa98
درب ریلی ، کشویی 0 58 sara_zand
عنوان 0 63 sara_zand
علم پزشكي علاوه بر معاينات و تجويز داروها و اعمال جراحي كه در مورد بيماري‌هاي مختلف انجام مي‌دهد، از ورزش نيز به عنوان وسيله‌اي در جهت بهبود و سلامتي بيماران بهره مي‌برد. بعضي از پزشكان در مواردي مثل كم‌خوابي ، كم كردن وزن و ضعف‌هاي عضلاني مثــــــل كمردرد، كسب هماهنگي‌هاي عصبي و عضلاني در بعضي از انواع فلج ، توان‌بخشي ، نداشتن اشتها ، داشتن اضطراب يا هيجانات روحي ، بي‌قراري‌ها ، افسردگي‌ها ، احساس پوچي و بسياري ديگر از موارد ، بيمار خود را به ورزش كردن تشويق مي‌نمايند.

 ورزش شنا ، تيراندازي ، سواركاري و حتي پياده‌روي را بهترين درمان براي بسياري از بيماري‌ها معرفي مي‌كنند. 

انواع ورزش را مي‌توان بر حسب ميزان فعاليت جسماني و انرژي مصرفي در واحد ، نيمه سنگين و سنگين تقسيم كرد. به طور كلي ورزش‌هاي سبك اثرات مفيدي بر جسم و روان انسان دارد.

شروع و پایان ورزش چگونه باید باشد؟

انجام فعالیت های ورزشی موجب تقویت اعضا و ایجاد نظم و هماهنگی بین قسمت های مختلف بدن می شود. لذا امکان دفع مواد زاید و سموم تجمع یافته در بدن بیشتر فراهم می شود.

برای این کار توصیه می شود دو نوع ماساژ قبل و بعد از ورزش انجام شود:

۱ -ماساژ استعداد ۲-ماساژ استرداد

در ماساژ استعداد که باید قبل از شروع ورزش انجام شود، ابتدا دست ها و پشت بدن و سپس پاها را با دست به شکل ملایم و دورانی مالش می دهیم و بعد از چند دقیقه با استفاده از روغن کنجد و بادام، تاندون ها و رباط های منتهی به مفاصل را چرب می کنیم و به آهستگی ماساژ می دهیم که این عمل چند دقیقه طول می کشد سپس عضلات و ماهیچه ها را با همان روغن ماساژ می دهیم و با فشردن عضلات رطوبت روغن را به عمق آن می رسانیم. سپس ورزش را آغاز می کنیم.

این ماساژ برای افرادی که عضلات سخت و منافذ بسته تری دارند و همیشه از غذاهای سنگین و با غلظت بالا استفاده می کنند، ضروری تر است.
در ماساژ استرداد، برای انجام این ماساژ پس از ورزش لازم است شخص در یک محیط گرم و مرطوب مانند گرمابه، استخر یا سونا قرار بگیرد و آب نیم گرم (ولرم) روی بدن بریزد و چند دقیقه در همین حالت بماند سپس با استفاده از روغن بادام تلخ ماساژ ملایمی را شروع کند. فرد در حالت دراز کشیده باید اندام های خود را کش دهد و سپس آزاد کند. همزمان با کشش، دم عمیق و با شل کردن عضلات بازدم عمیق داشته باشد. این ماساژ باعث دفع فضولات و مواد زاید می شود.

چه نوع پیاده روی مفید و موثر است؟

 فعالیت فیزیکی مناسب برای تقویت عضلات قلب و ریه و در کل سلامتی، زمانی مفید و موثر می شود که بتواند سبب بروز تغییرات بیولوژیک مفید در بدن انسان شود که از آن جمله می توان به افزایش تعداد ضربان تا شکل سریع آن یعنی یک دوی نرم و سبک اشاره کرد.

میزان پیاده روی می تواند از شکل آرام یعنی راه رفتن متفاوت باشد. برنامه بر اساس میزان آمادگی جسمانی افراد با هدف نهایی طی ۳ هزار و ۲۰۰ متر در مدت نیم ساعت و با افزایش ضربان قلب ۱۲۰-۱۳۰ بار در دقیقه می تواند متفاوت باشد.

 چه فوایدی از ورزش پیاده روی می توان انتظار داشت؟

 بررسی متون و مقاله ها بیانگر آثار بسیار مفید و متعدد ورزش پیاده روی بر سلامت انسان از ابعاد مختلف است که برای آگاهی بیشتر در مورد این آثار سودمند در زمینه پیش گیری و کنترل بیماری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: کاهش روند پوکی استخوان به ویژه در زنان، کنترل اختلالات چربی خون، کنترل فشار خون، کاهش عوارض چاقی و درمان آن، کنترل دیابت و کاهش بروز ابتلا به دیابت تیپ ۲ (مرض قند)، پیشگیری از آترواسکلروزیس عروق کرونری (تصلب شرایین)، کاهش عوارض بیماری های مفصلی و استئوارتریت ها (آرتروز)، کاهش عوارض حاملگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت وضعیت تنفسی،کاهش علایم بیماری های روده ای، تقویت روانی افراد با کاهش استرس، بی خوابی و اضطراب، تقویت و ایجاد حس شادابی، پیش گیری و درمان اعتیاد. با توجه به مطالب مذکور و سهولت انجام ورزش پیاده روی و آثار گسترده آن در ارتقای سلامت فرد و جامعه، این مقوله از ورزش نیازمند توجه ویژه ای در برنامه ریزی های بهداشتی است و قدر مسلم گستردگی موضوع، لزوم مشارکت و هماهنگی بین بخشی و مردمی را هم در زمینه برنامه ریزی و هم در اجرای برنامه های جامع می طلبد، به ویژه بعد هماهنگی بین بخشی در حفظ و ارتقای سلامتی افراد جامعه از طریق ترویج فرهنگ پیاده روی گامی در توانمندسازی مردم و جامعه و به عبارت دیگر ارتقای سلامت محسوب می شود.
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
سایت رسمی گروه انسانهای سبز

تلگرام رسمی گروه انسانهای سبز

اینستاگرام رسمی دوچرخه سواران اقوام ایرانی

گزارشهای سفرهای دوچرخه سواران اقوام ایرانی

کدهای پیشواز تلفن همراه و دانلود آهنگ های ملی میهنی

لوگوی ما
تصویر : http://up.touristsupport.ir/view/3158618/12526262125.png
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 203
  • بازدید امروز : 271
  • آی پی امروز : 102
  • باردید دیروز : 458
  • آی پی دیروز : 130
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 32
  • بازدید ماه : 3,082
  • بازدید سال : 175,030
  • بازدید کلی : 1,555,989
  • هدف ما چیست ؟
    جهت مطالعه اینجا کلیک نمایید

    کاشت 850 درخت بیاد قهرمانان ملی و ...

    Welcome to iran

  • حمایت های انجام شده













  • بازتاب خبرگزاریها
  • مصاحبه جراید با سرگـروه روزنامه همشهری
  • مصاحبه جراید با سرگروه هفته نامه پیام
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله خانواده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله خانواده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله بامدادان
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله جاده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه خراسان
  • مصاحبه جراید با سرگروه هفته نامه هلال احمر
  •  بازتاب دیگر خبرگزاریها
  • سفرهای گروه