loading...

ایرانگردی و ایرانشناسی طبیعت گردی، مطالب خواندنی و ...... برگزار کننده تورهای ملی دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

آسیب های ورزشی در دوچرخه سواری، راه رفتن، دویدن، شنا کردن، دوچرخه سواری، آسیب های دوچرخه سواری,

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
البرز 2 511 rasoulabasi
بهترین جاذبه‌های گردشگری چین (بخش اول) 0 7 zahrabb
آشنایی با آب و هوای شهر رم ایتالیا 0 10 zahrabb
آشنایی با قصر دی وژ پاریس فرانسه 0 10 zahrabb
در برنامه تور بالی کجا بریم؟ 0 9 zahrabb
موزه هنر سائوپائولو در برزیل 0 9 zahrabb
آب و هوای مالدیو در طول دوازده ماه سال (بخش سوم) 0 10 zahrabb
جاذبه‌های برتر استرالیا‌ (بخش چهارم) 0 11 zahrabb
بهترین شهرها و دانشگاه‌های اسپانیا برای تحصیل (بخش سوم) 0 7 zahrabb
برترین هتل‎های کیپ تاون آفریقای جنوبی (بخش دوم) 0 8 zahrabb
آشنایی با بهترین شهرهای اروپایی برای سفر در پائیز(بخش اول) 0 7 zahrabb
کرانه خزر سرزمینی با ۱۲ هزار سال پیشینه تاریخی 1 369 fariborz
درب اتاقی | جدید ترین مدل های درب اتاقی چوبی 2 60 sepahandarb
بهترین زمان سافاری در تور آفریقای جنوبی فصل پاییز است 1 119 fariborz
جاذبه‌های گردشگری چین 0 9 zahrabb
تحصیل در آمریکا بهتر است یا کانادا (بخش اول) 0 13 zahrabb
آیا با کاهش نرخ ارز، قیمت بلیط هواپیما خارجی کاهش داشته است؟ 0 14 zahrabb
هر آنچه که باید درباره رزرو و خرید بلیط هواپیما بدانید! (بخش دوم) 0 12 zahrabb
فاوت بلیط هواپیمای چارتر با بلیط هواپیمای سیستمی 0 14 zahrabb
تفاوت بلیط هواپیمای چارتر با بلیط هواپیمای سیستمی 0 12 zahrabb
طبیعت‌گردی 2 944 fariborz
اخذ ویزای کانادا از طریق تخصص و کار 0 36 zahrabb
پیکاپ ویزای کانادا و ویزای مولتی کانادا و مراحل انجام آن چگونه است؟(بخش اول) 0 29 zahrabb
پیکاپ ویزای کانادا و ویزای مولتی کانادا و مراحل انجام آن چگونه است؟ (بخش دوم) 0 36 zahrabb
​ویزای توریستی کانادا 0 31 zahrabb
هزینه ویزای کانادا به چه صورت می باشد؟ (بخش دوم) 0 28 zahrabb
هزینه ویزای کانادا به چه صورت می باشد؟(بخش اول) 0 31 zahrabb
ویزای توریستی کانادا 0 30 zahrabb
با ویزای تحصیلی کانادا و ویزای دانشجویی کانادا تحصیل کنید(بخش دوم) 0 35 zahrabb
با ویزای تحصیلی کانادا و ویزای دانشجویی کانادا تحصیل کنید(بخش اول) 0 37 zahrabb

"دکتر مهرداد منصوری"

راه رفتن، دویدن و شنا کردن فعالیت هایی هستند که از لحاظ مصرف انرژی بهره وری بالایی ندارند. بسیاری از حیوانات در طی مسافت های طولانی، نسبت به انسان انرژی کمتری مصرف میکنند. یکی از ابزارهایی که بشر برای حل این نقیصه از آن استفاده کرده دوچرخه است. با استفاده از دوچرخه کارآیی و بهره وری مصرف انرژی انسان در طی مسافت های طولانی در حد بهره وری انرژی در پرندگان بالا میرود.

بیش از دویست سال است که مردم برای جابجایی خود، به منظور تفریح و یا برای ورزش کردن از دوچرخه استفاده میکنند. 

اندازه های هر دوچرخه باید با اندازه های فرد استفاده کننده از آن هماهنگ باشد. دوچرخه مانند یک لباس که میپوشیم باید اندازه ما باشد. دوچرخه در واقع امتداد اندام های حرکتی ما است و ارتباط بسیار نزدیکی بین این دو وجود دارد. شاید کمتر وسیله ورزشی را بتوان نام برد که مانند دوچرخه بر روی بدن تاثیر بگذارد و ارگونومی آن بر روی استفاده بهتر از آن تا این اندازه موثر باشد.

       2114 9

این وسیله مفید جدای از منافعی که دارد میتواند موجب بروز آسیب هایی هم در بدن انسان بشود. 

بسیاری از مشکلات و آسیب های ایجاد شده در حین دوچرخه سواری به علت میزان نبودن ارتفاع زین، جلو و عقب بودن زین، ارتفاع دسته، فاصله دو دسته از هم، طول دسته رکاب و بسیاری متغیرهای دیگر ایجاد میشوند. بسیاری از آسیب های دیگر هم صرفا به علت ناآشنایی ورزشکار در تعامل و استفاده درست از دوچرخه و در نتیجه تکنیک نامناسب بوجود میاید.

عامل مهم دیگر در بروز آسیب های ناشی از دوچرخه سواری و ایجاد درد های اندام، فشار بیش از حد ورزشکار به بدن خود است. وی میخواهد خیلی سریع به حد مورد انتظار خود برسد و به همین خاطر فشار زیادی به بدن وی وارد میشود. در این حالات یا تاندون ها و رباط های وی هنوز قابلیت انعطاف لازم را برای تحمل ورزش سخت و طولانی مدت پیدا نکرده اند و یا قدرت عضلات فرد به اندازه کافی نیست. این عدم تعادل بین قابلیت انعطاف بافت های نرم و مفاصل و کم بوده قدرت عضلانی فرد از یک طرف و فشار زیادی که ورزشکار به خود میاورد میتواند موجب بروز آسیب شود. کشیدگی های عضلاتی و تاندونی از شایعترین آسیب های دوچرخه سواری هستند که میتواند به علت همین ناهماهنگی ایجاد شود.

نیمی از دوچرخه سواران از مشکلاتی در گردن خود شاکی هستند. ناراحتی زانو در حدود 40 درصد دوچرخه سواران دیده میشود و مشکلاتی در پشت و کشاله ران هم در 36 درصد. تعدادی از دوچرخه سواران هم ناراحتی هایی در کمر و دست ها دارند. 

از مهمترین و شایعترین آسیب ها در دوچرخه سواری آسیب به سر و صورت است. آسیب های سر از خراشیدگی و زخم های سر و صورت گرفته تا شکستگی و ضربات مغزی از جمله آسیب های احتمالی در حین دوچرخه سواری هستند.

در مقالات بعدی مشکلاتی که دوچرخه سواری میتواند در اندام های مختلف بدن انسان ایجاد کند مورد بحث قرار میگیرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
سایت رسمی گروه انسانهای سبز

تلگرام رسمی گروه انسانهای سبز

اینستاگرام رسمی دوچرخه سواران اقوام ایرانی

گزارشهای سفرهای دوچرخه سواران اقوام ایرانی

کدهای پیشواز تلفن همراه و دانلود آهنگ های ملی میهنی

لوگوی ما
تصویر : http://up.touristsupport.ir/view/3158618/12526262125.png
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 209
  • بازدید امروز : 1,215
  • آی پی امروز : 125
  • باردید دیروز : 791
  • آی پی دیروز : 127
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید ماه : 19,968
  • بازدید سال : 274,543
  • بازدید کلی : 1,655,502
  • هدف ما چیست ؟
    جهت مطالعه اینجا کلیک نمایید

    کاشت 850 درخت بیاد قهرمانان ملی و ...

    Welcome to iran

  • حمایت های انجام شده













  • بازتاب خبرگزاریها
  • مصاحبه جراید با سرگـروه روزنامه همشهری
  • مصاحبه جراید با سرگروه هفته نامه پیام
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله خانواده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله خانواده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه همشهری محله
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله بامدادان
  • مصاحبه جراید با سرگروه مجله جاده سبز
  • مصاحبه جراید با سرگروه روزنامه خراسان
  • مصاحبه جراید با سرگروه هفته نامه هلال احمر
  •  بازتاب دیگر خبرگزاریها
  • سفرهای گروه