loading...

ایرانگردی و ایرانشناسی طبیعت گردی، مطالب خواندنی و ...... برگزار کننده تورهای ملی دوچرخه سواران، کوهنوردان و میهن پرستان اقوام ایرانی

نحوه تعویض دنده دوچرخه، دوچرخه سواری، تنظیمات دوچرخه، توریست، کوهستان، سایکل توریست,

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
بیماری های ایمپلنت 0 38 kasradental99
سفر به روستای شگفت‌انگیز ماخونیک؛سرزمین آدم‌کوچولو‌های 4 921 naaadia
البرز 2 627 rasoulabasi
بهترین جاذبه‌های گردشگری چین (بخش اول) 0 76 zahrabb
آشنایی با آب و هوای شهر رم ایتالیا 0 75 zahrabb
آشنایی با قصر دی وژ پاریس فرانسه 0 75 zahrabb
در برنامه تور بالی کجا بریم؟ 0 78 zahrabb
موزه هنر سائوپائولو در برزیل 0 81 zahrabb
آب و هوای مالدیو در طول دوازده ماه سال (بخش سوم) 0 76 zahrabb
جاذبه‌های برتر استرالیا‌ (بخش چهارم) 0 74 zahrabb
بهترین شهرها و دانشگاه‌های اسپانیا برای تحصیل (بخش سوم) 0 67 zahrabb
برترین هتل‎های کیپ تاون آفریقای جنوبی (بخش دوم) 0 71 zahrabb
آشنایی با بهترین شهرهای اروپایی برای سفر در پائیز(بخش اول) 0 76 zahrabb
کرانه خزر سرزمینی با ۱۲ هزار سال پیشینه تاریخی 1 442 fariborz
درب اتاقی | جدید ترین مدل های درب اتاقی چوبی 2 136 sepahandarb
بهترین زمان سافاری در تور آفریقای جنوبی فصل پاییز است 1 192 fariborz
جاذبه‌های گردشگری چین 0 76 zahrabb
تحصیل در آمریکا بهتر است یا کانادا (بخش اول) 0 75 zahrabb
آیا با کاهش نرخ ارز، قیمت بلیط هواپیما خارجی کاهش داشته است؟ 0 86 zahrabb
هر آنچه که باید درباره رزرو و خرید بلیط هواپیما بدانید! (بخش دوم) 0 79 zahrabb
فاوت بلیط هواپیمای چارتر با بلیط هواپیمای سیستمی 0 85 zahrabb
تفاوت بلیط هواپیمای چارتر با بلیط هواپیمای سیستمی 0 80 zahrabb
طبیعت‌گردی 2 1030 fariborz
اخذ ویزای کانادا از طریق تخصص و کار 0 112 zahrabb
پیکاپ ویزای کانادا و ویزای مولتی کانادا و مراحل انجام آن چگونه است؟(بخش اول) 0 96 zahrabb
پیکاپ ویزای کانادا و ویزای مولتی کانادا و مراحل انجام آن چگونه است؟ (بخش دوم) 0 115 zahrabb
​ویزای توریستی کانادا 0 106 zahrabb
هزینه ویزای کانادا به چه صورت می باشد؟ (بخش دوم) 0 99 zahrabb
هزینه ویزای کانادا به چه صورت می باشد؟(بخش اول) 0 102 zahrabb
ویزای توریستی کانادا 0 100 zahrabb

در بیشتر دوچرخه ها بنا بر نوع دوچرخه، تعداد 21، 24 و 27 دنده تعبیه شده است. 3 دنده جلو که به آن طبق گفته می شود و 7، 8 یا 9 دنده در عقب که به خودرو مشهور است. 


شاخص دنده جلو – نحوه به کارگیری 


دنده 1 (سبک) برای سربالایی - دنده 2 (نرمال یا معمولی) برای سطح صاف یا مسیر های کفی - دنده 3 (سنگین) در سرپایینی 


در مسیر های سربالایی از طبق (دنده جلو) یک استفاده می شود. پیش از رسیدن به سربالایی (حدودن 10 متر) انتخاب دنده کرده تا دنده در سربالایی گیر نکند و دور پای دوچرخه سوار کم نشود و دوچرخه سوار از حرکت باز نایستد. در چنین شرایطی خودرو (دنده عقب) را بنا به شیب مسیر و فشار وارده بین 1 تا 3 انتخاب می کنیم (کوچکترین طبق توسط زنجیر با سه خودرو بزرگ هم راستا شود). 


در مسیر های کفی ابتدا طبق را از یک به دو تغییر می دهیم. اگر دوچرخه سوار احساس کند که دور پای مناسبی ندارد می تواند برای سنگین تر رکاب زدن و یا سرعت بیشتراز خودروی 3 تا 6 را انتخاب کند (طبق وسط توسط زنجیر با سه خودرو متوسط هم راستا شود). 


در سرپایینی ها و شیب های تند می بایست طبق را به 3 تغییر داده و در صورت تمایل به شتاب و سرعت بیشتر می توان خودرو را از 6 تا 9 افزایش داد (طبق بزرگ تر توسط زنجیر با سه خودرو کوچک تر هم راستا شود). 

چند نکته برجسته 


در هر دو دنده چه در جلو و چه در عقب، زمانی که شما به تعویض اقدام می کنید با هر دستور و یا اجرای تعویض، می بایست یک حرکت در طبق عوض کن و شانژمان صورت بگیرد. به عبارتی دیگر پس از کلیک کردن دنده ها در قسمت دسته دنده، می بایست یک تغییر وضعیت در طبق و خودرو صورت پذیرد. در غیر این صورت دوچرخه را جهت رفع اشکال نزد تکنسین مجرب ببرید. 


در زمان دوچرخه سواری و استفاده از دنده ها حتمن طبق، زنجیر و خودرو می بایست در یک راستا قرار گیرد و یا به عبارت دیگر هم راستا شدن بزرگ ترین طبق و زنجیر و بزرگت رین خودرو کاملن نا درست بوده و فرسایش زودرس این سه قطعه و اتلاف انرژی را برای دوچرخه سوار به همراه خواهد داشت. به همین منوال، هم راستا شدن کوچک ترین طبق و زنجیر با کوچک ترین خودرو نیز نا درست است. (حالت A و B در شکل) 

موارد نام برده برای رشته کوهستان در کلاس کراس کانتری، هایبرید (سایکل توریست) و آل مونتاین و فول ساسپنشن می بایست رعایت شود و در کلاس های DH دانهیل، تریال و BMX کاربردی ندارد. در رشته کورسی به دلیل وجود 2 طبق یا دنده در جلو و 9 الی 10 خودرو در دوچرخه ها، تناسبی که در بالا بیان شد، تنظیم و استفاده قرار می گیرد و در دوچرخه های تک سرعته پیست یا دیگر رشته های کورسی که از دوچرخه تک سرعته استفاده می شود، کاربرد ندارد.

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
سایت رسمی گروه انسانهای سبز

تلگرام رسمی گروه انسانهای سبز

اینستاگرام رسمی دوچرخه سواران اقوام ایرانی

گزارشهای سفرهای دوچرخه سواران اقوام ایرانی

کدهای پیشواز تلفن همراه و دانلود آهنگ های ملی میهنی

لوگوی ما
تصویر : http://up.touristsupport.ir/view/3158618/12526262125.png
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 212
  • بازدید امروز : 880
  • آی پی امروز : 129
  • باردید دیروز : 1,160
  • آی پی دیروز : 124
  • گوگل امروز : 16
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید ماه : 33,588
  • بازدید سال : 33,588
  • بازدید کلی : 1,728,282
  • هدف ما چیست ؟
    جهت مطالعه اینجا کلیک نمایید

    کاشت 850 درخت بیاد قهرمانان ملی و ...

    دوچرخه سواران و کوهنوردان اقوام ایرانی